0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 29.

Médianyilvánosságot a mézkirálynõnek

Tisztelt Méhészet olvasók, kedves méhészek! A mézkirálynõ legfontosabb marketingtevékenységének tartom a médiában való megjelenést. Ennek legrégebbi formája az írott sajtó, késõbb a rádió, a televízió, s napjainkban teret hódít az újságok interneten való elérése is.

 
Mézkirálynõségem elsõ napjától kezdõdõen arra törekedtem, hogy a média eszközeit felhasználva a királynõi cím minél nagyobb nyilvánosságot kapjon, így bekerülve a köztudatba. Az olvasók és a nézõk is szenzációra éhesek, a számukra érdekes új dolgokat keresik a médiumokban, avagy a kifejezés többes számát jelentõ médiában. (A humoristák ez utóbbi többes számát médiákoknak titulálják, amelynek a humorban van, a közbeszédben viszont nincs helye. – A szerk.) Azt tapasztaltam, hogy a mézkirálynõ kevésbé ismert a civil emberek körében, s még a méhészek számára is sok újdonsággal tudok szolgálni ezzel kapcsolatban is. Feladatomnak elsõsorban mégis azt tekintem, hogy a méz jótékony hatásait hirdessem, ezzel ösztönözve a fogyasztókat, s ennek leghatásosabb eszköze a médiában való minél több megjelenés. Ahhoz, hogy be tudjunk kerülni a sajtóba, rádióba, televízióba, érdekes eseményekrõl, különlegességekrõl kell számot adnunk, hiszen a nagy hírértékû dolgok vonzzák a közönség figyelmét. Sajnos a negatív információt közvetítõ hírek a mai világban sokkal inkább vonzzák a szerkesztõket, így jobban hallgatóságra találnak, ugyanakkor, ha egy bizonyos terméket akarunk reklámozni, akkor nyomatékosan kell hangsúlyoznunk a pozitívumokat. Így van ez a méz és méhészeti termékek esetében is. Mivel a méhészeti szaklapok célközönsége eltérõ a helyi vagy megyei lapok olvasóitól, így fontos szem elõtt tartanunk a közlendõnk mondanivalóját. Az olvasók érdeklõdési köre és témában való jártássága alapján osztályozzuk, szakkifejezéssel szegmentáljuk a sajtó piacát. A Méhészet címû újság hasábjain elsõsorban méhészeknek szóló cikkeket teszek közzé, a fogyasztók számára viszont egészen más témák élveznek elsõbbséget, prioritást. Ahhoz, hogy a médiaközönség számára érdekesek legyünk amellett, hogy naprakész információkkal rendelkezünk, a mindennapi életben megtapasztalt élményekrõl, eseményekrõl kell beszámolnunk. Ehhez jó alapot nyújtanak a méhészeti rendezvények, mézfesztiválok. (…)
 
Forrás: