0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 25.

Mézháború vagy mézmarketing?

Kedves Méhésztársak, Tisztelt Olvasók! Nem véletlenül adtam ezt a címet írásomnak. Olvasva az elõfizetett Méhészet szaklapot és a tagdíj ellenében „kötelezõen kapott" OMME Méhészújságot, az a véleményem alakult ki, hogy a hazai méhésztársadalom egy része csupán helyben toporog.

 
A megélhetésüket féltõ méhészektõl nem lehet mást hallani, csak azt, hogy nagy a méhsûrûség és aggódnak. A szaklapok hasábjain különféle módozatokat tárnak elénk az értékesítés formáiról. Üzletpolitikai ötletként felmerült a mézkirálynõ és a mézlovagrendek szerepe. Minden esztendõben rendeznek az ország több pontján mézfesztiválokat, méhésztalálkozókat és szakvásárokat, kisebb-nagyobb érdeklõdés mellett. Ezekrõl az eseményekrõl az országos média ritkán, a helyiek gyakrabban adnak tájékoztatást. Például a 2015 õszén tartott kaposvári mézfesztiválon – a ragyogó idõ ellenére – kevés embert fordult meg. Azok egy része is méhész volt. Vajon miért? 
 
 
Tájékozatlan fogyasztók
 
Azért lehet ez, kedves méhésztársak, mert az emberek igen jelentõs hányada nem ismeri a mézek jótékony, egészségmegõrzõ és betegséget gyógyító hatásait. Ezekrõl hiába cikkeznek tudományos alapossággal újságaink oldalain, hiszen azokat méhészek olvassák, nekik viszont a fentieket nem kell bizonygatni. Az apiterápiáról nem csak a méhészek ismereteit kellene bõvíteni, de az írott sajtó e tekintetben kevés. (…)
Forrás: